kwi 4, 2022
Kino – miejsce, w którym ludzie przede wszystkim idą zobaczyć wybrany film. Co jednak, jeśli czekają na nich także reklamy? Jakie są sposoby dotarcia do widzów w trakcie ich pobytu w kinie? O tym właśnie opowiadać będzie niniejszy artykuł.
Sukces przez kreatywność
Jednym z najważniejszych aspektów kampanii reklamowej w kinie jest wyjątkowość. Sposób prezentacji produktów musi wyróżniać się na tle innych reklam. Widzowie w trakcie projekcji widzą w kinie wiele reklam, dlatego konieczna jest kreatywność i oryginalne podejście do tematu. Przykładowo, reklama kawy może nie tylko pokazywać napoje gotowe do spożycia, ale także prezentować kierowcę samochodu, który dzięki kawie jest naładowany energią do jazdy przez cały dzień.
Wybierz odpowiedni moment
Kreatywność i oryginalne podejście to nie wszystko. Trzeba też wybrać odpowiedni moment, aby uruchomić kampanię reklamową w kinie. Przed projekcją filmu widzowie często niespokojnie oczekują na rozpoczęcie seansu, są skupieni na ekranie i nie są w tym momencie zainteresowani reklamami. Inaczej jest podczas przerwy. Wtedy publiczność ma czas na zerknięcie na ekrany reklamowe, a także na skupienie uwagi na prezentowanej tam treści.
Dostrzeż potencjał dźwięku
Kino to nie tylko wizualna prezentacja, ale także dźwięk. Reklamy w kinie, aby zwrócić uwagę widzów, powinny wykorzystać potencjał dźwięku. Artyści dźwiękowi powinni zwrócić szczególną uwagę na jakość odtwarzanych dźwięków i dobrać je w taki sposób, żeby był to dźwięk przyciągający uwagę. Może to być np. skrzypienie krzesła, pokrzykiwanie tłumu lub hałasowane drzwi.
Dopasuj treść do filmu
Reklamy w kinie powinny dopasowywać treść do filmu, który będzie wyświetlany. To pokazanie dwóch całkowicie różnych światów – reklamy, która z jednej strony przyciąga uwagę, a z drugiej strony zapowiada film, który został wybrany do projekcji. Przy czym, trzeba pamiętać, że reklama nie powinna odciągać uwagi od filmu projekcyjnego.
Nie zapomnij o kampanii promocyjnej
Aby skutecznie dotrzeć do widzów w kinie, trzeba również zaplanować odpowiednią kampanię promocyjną. Większość kin udostępnia informacje o nowo wprowadzanej reklamie. Dodatkowo, firma może zaprezentować swoje produkty w formie ulotek lub wizytówek umieszczanych na specjalnie przygotowanych przestrzeniach reklamowych. Zainteresowani widzowie będą mieli okazję się z nimi zapoznać, a może zdecydują się na ich zakup w ramach kampanii reklamowej.
Podsumowanie
Reklama w kinie może przynieść wiele korzyści dla danego produktu lub usługi. Aby jednak dotrzeć do widowni właściwie, trzeba zwrócić uwagę na kilka aspektów. Musi to być reklama, która wyróżnia się na tle innych reklam i wykorzystuje potencjał dźwięku oraz spełnia pewne wymagania doboru treści i momentu wyświetlania. Warto także zaplanować kampanię reklamową, która przyciągnie uwagę zainteresowanych widzów.