druk wielkoformatowy Warszawa

Jakie są trendy w projektowaniu katalogów i broszur?

Jakie są trendy w projektowaniu katalogów i broszur?

paź 22, 2021

Projektowanie katalogów i broszur – trendy i innowacje

W dzisiejszych czasach, aby wyróżnić się na rynku, nie wystarczy jedynie dobre wykonanie produktów lub usług, ale także ich odpowiednie zaprezentowanie. Wszyscy wiemy, że pierwsze wrażenie jest najważniejsze, a projektowanie katalogów i broszur staje się nieodłącznym elementem marketingowej strategii firmy. Jakie więc są trendy w tej branży? O tym dowiecie się z poniższego artykułu.

  1. Minimalizm i prostota

W obecnych czasach, kiedy jesteśmy zalewani informacjami, projektanci stawiają na minimalizm i prostotę. Używanie jedynie podstawowych kolorów, skromne i czytelne czcionki pomagają wyróżnić się na tle innych ofert i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

  1. Personalizacja

Dynamiczny rozwój technologiczny oraz dostępność nowych narzędzi sprawiają, że projektowanie katalogów i broszur staje się coraz bardziej dostępne. Personalizacja stała się cennym narzędziem, które pozwala na przygotowanie katalogów z indywidualnymi ofertami dla wybranych grup odbiorców.

  • użytkowanie dokumentów elektronicznych w połączeniu z narzędziami Big Data, pozwala na analizowanie zachowań i preferencji klientów, co ułatwia projektowanie ofert dedykowanych dla danej grupy odbiorców.
  1. Ekologia i zrównoważony rozwój

Ekologia i zrównoważony rozwój zyskują coraz większe uznanie w biznesie oraz wśród klientów. W projektowaniu katalogów i broszur pojawiają się zatem zieleń, motywy natury oraz tworzenie materiałów z recyklingu.

  • korzystanie z papierów przyjaznych dla środowiska, jak również zastępowanie druków papierowych wersjami cyfrowymi, może wpłynąć na postrzeganie marki.
  1. Wyszukane i nietypowe formy

Projektanci katalogów i broszur coraz częściej stawiają na nietypowe rozwiązania. Wyszukane formy, takie jak wykorzystywanie różnego rodzaju kieszeni, przekładanych kart, czy składania w formie mapy, pozwala na wyróżnienie naszej oferty na tle innych.

  • poprzez wstawianie elementów interaktywnych, jak kod QR, facebookowy tag, czy prostą grę, angażujemy odbiorców, co zwiększa ich zainteresowanie.
  1. Grafika 3D

Ostatnio pojawia się coraz więcej projektów katalogów i broszur, które zawierają grafikę 3D. Ta technologia daje nieograniczone możliwości kreowania rzeczywistości zgodnej z tym, co widzi projektant.

  • wypełnianie katalogów i broszur takimi grafikami pozwala na osiągnięcie wspaniałych efektów wizualnych, co przyciąga potencjalnych klientów i generuje sprzedaż.

Podsumowując, projektowanie katalogów i broszur stało się bardzo ważnym elementem komunikacji marketingowej. Minimalizm, personalizacja, ekologia, nietypowe rozwiązania i grafika 3D to tylko niektóre trendy, na które projektanci coraz częściej stawiają. Nie ma powodu, by nie wykorzystać tych propozycji i pomóc sobie w osiągnięciu biznesowych celów.