druk wielkoformatowy Warszawa

Reklama uciążliwa

Reklama uciążliwa

kwi 11, 2014

Reklama uciążliwa jest natrętną formą reklamy.7 Często reklama ta ingeruje w strefę prywatności odbiorców. Reklama uciążliwa jest powszechnie stosowana, jednak jest mało skuteczna. Ludzie bronią się przed tą formą reklamy, nie chcą rozmawiać z przedstawicielami, którzy pojawiają się w miejscach publicznych, lub dzwonią do drzwi mieszkania oferując swoje produkty i namawiając do zakupu.

 

Odstrasza i denerwuje to potencjalnych odbiorców, a przecież nie o to chodzi w reklamie. Niekiedy ta forma reklamy działa wbrew zasadom, narusza prawa konsumenta. Dzieje się tak, gdy na przykład przysyłane są nam produkty, których nie zamawialiśmy. Firmy nie powinny w ten sposób skłaniać do zakupu i narzucać swoich towarów. Bardzo sukcesywnie reklama uciążliwa działa również w Internecie. Po włączeniu Internetu niemal od razu pojawiają się okienka reklamowe, które na dodatek ciężko zamknąć. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ po nieświadomym nawet kliknięciu pojawia się nam strona reklamowa produktu. Jak więc widzimy reklama ta nie niesie korzyści i powinna być zwalczana.