lut 28, 2014
Reklama wywiera bardzo znaczący wpływ szczególnie na dzieci. Dzieci w wieku przedszkolnym nie rozumieją jeszcze istoty reklamy wierzą, że w reklamie wszystko jest prawdą myślą, że reklamowany produkt jest najładniejszy i najlepszy na świecie. Najbardziej ich uwagę przyciągają reklamowane zabawki, potrafią używać różnych sztuczek by skłonić rodziców do zakupu. Rodzice często kupują reklamowane produkty pod wpływem impulsu, chcą zaspokoić potrzebę dziecka, niestety po zakupie często okazuje się, że produkt został przereklamowany, a dziecko po krótkim czasie porzuca zabawkę do konta.
W reklamie dzieci wykorzystywane są jako narzędzie do osiągnięcia zysku, mają pośrednie działanie na konsumentów dorosłych. Reklamy skierowane wprost do dzieci, często zawierają fałszywe sugestie, na przykład, że lalka sama chodzi. Dziecko usilnie w to wierzy i ta lalka staje się przedmiotem marzeń i pożądania. Aby zwiększyć sprzedaż firmy z premedytacją reklamują swoje produkty przed gwiazdką, mikołajem, dniem dziecka.