druk wielkoformatowy Warszawa

Jak rozpoznać dobrą agencję marketingową?

Jak rozpoznać dobrą agencję marketingową?

mar 13, 2021

Wybór dobrej i skutecznej agencji marketingowej to podstawa, jeżeli chcemy osiągać wysokie konwersje i jednocześnie optymalnie wydawać budżet marketingowy. Na rynku dostępnych jest bardzo wiele agencji oraz freelancerów, a firmy często mają problem z tym, jak właściwie wybrać dobrego partnera, który spełni pokładane w nim oczekiwania. W związku z tym warto przedstawić, czym powinna cechować się dobra agencja marketingowa i jak poddać selekcji dostępne oferty, by współpraca przyniosła efekty i była długofalowa.

W przypadku agencji marketingowych doświadczenie nie zawsze ma aż tak duże znaczenie. Oczywiście warto stawiać na firmy lub specjalistów, którzy działają już jakiś czas na rynku, jednak informacja, czy dana firma funkcjonuje 3 lata, czy 13 lat, nie będzie aż tak kluczowa. Jednak koniecznie zwracajcie uwagę na rekomendacje i opinie klientów. Portfolio klientów i realizacji marketingowych to to, co świadczy o tym, czy agencja jest dobra oraz jaki poziom klientów jej ufa. Bardzo często może się okazać, że agencja ma w portfolio klientów marki, które są nam konkurencyjne lub komunikują do podobnej grupy odbiorców, dzięki czemu współpraca będzie łatwiejsza.

Co jeszcze sprawdzić przy wyborze agencji?

Rekomendacje dostępne na stronie agencji to jedno, ale warto również zapytać o opinie na specjalistycznych grupach, na przykład na Facebooku. Obecnie bez trudu znajdziemy wiele grup poświęconych tematyce marketingu, gdzie również możemy się poradzić. Przed podpisaniem umowy warto zadbać również o określony harmonogram działań, który będzie przewidywał wydatki na miesięczną obsługę marketingową oraz rekomendowane budżety marketingowe, w ramach których działać będzie agencja. Ustalenie tego na początku współpracy zaoszczędzi nam nieporozumień i nerwów na dalszym jej etapie.

W przypadku agencji musimy postawić również na transparentność. Podmiot taki powinien regularnie raportować osiągane rezultaty, dzięki którym będziemy mogli sprawdzić jak wydawana jest każda złotówka z naszego budżetu. W ten sposób dowiemy się ile kosztuje nas pozyskanie jednego klienta i sprawdzimy, na ile jest to dla nas opłacalne. Dobra agencja to taka, która potrafi dowieźć wynik i robi co w jej mocy, by każda kampania była optymalnie poprowadzona. Bardzo ważne są również relacje międzyludzkie i poziom komunikacji we współpracy, dlatego na to również zwracajmy uwagę.